PEDAGOGIKA | Motivačné metódy, používané pri výučbe žiakov v autoškolách

Education concept. Student studying and brainstorming campus concept. Close up of students discussing their subject on books or textbooks. Selective focus.

Účastníkmi vodičských kurzov sú žiaci, ktorí sa chcú niečo naučiť a potom žiaci, ktorí chcú iba rýchlo získať svoj vodičák. Vcelku chápem, že takto čierno alebo bielo sa to javí na prvý pohľad. Mnohí z tej druhej skupiny žiakov však apriori nie sú ,,proti vzdelávaniu“. Teda implicitne u nich existuje ochota niečo sa naučiť, ale potrebujú pomoc, hoci o tom nevedia ))). Ak by ich ,,ktosi“ do toho zatiahol – zaujal ich, upútal, skrátka motivoval – je celkom možné, že z morózne a ,,útekovo“ naladených žiadateľov o oprávnenia by sa mohli stať vcelku agilní účastníci vodičských kurzov.

Pedagogika a didaktika poznajú motivačné metódy, pomocou ktorých možno celkom šikovne chytiť na udičku záujmu žiactvo v laviciach pred vami. Verte či nie – od prvého po posledné stretko v učebni. Tie úvodné metódy sa – vcelku logicky – volajú vstupné motivačné metódy, a keď sa kurz preklopí z úvodu do ostrej výučby, uplatňujeme priebežné motivačné metódy. Úlohou inštruktora je vkusne a vhodne preplietať tieto metódy pomedzi vlastné didaktické pôsobenie, teda počas samotnej výučby. Všetky motivačné majú svoje špecifiká a všetky môžu výrazne prispieť ku skvalitneniu výučby.

Ak sa chcete o možnostiach skvalitňovania výučby cez rozvoj a vzdelávanie inštruktorov dozvedieť viac, mrknite si ponuku našich Lektorských kurzov a školení pre inštruktorov autoškôl v digitálnom veku. Radi k vám prídeme na školenie. Alebo sa u nás informujte o niektorom otvorenom verejnom termíne pre jednotlivcov, ktoré pravidelne prebiehajú u nás v učebni v Košiciach na Alejovej.

Jaroslav Verlík, lektor
tel. 0948 203 003
info@autoskolak.sk

Pridať komentár

vaša emailová adresa nebude zverejnená.